مِفتاحُ السَعادَة

کلید در سعادت

مِفتاحُ السَعادَة

کلید در سعادت

سلام خوش آمدید

قرآن

سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴، ۰۸:۵۱ ق.ظ

*قرآن

 شایسته است برخی از مواعظ خدای سبحان و مواعظ پیامبر(ص)و اهل بیتش(ع) را که برای سالکان کوی حق ضروری است، متذکر شویم:

قرآن کریم صورت کتیبه انسان کامل است؛ یعنی قرآن صورت کتبی حقیقت محمدی(ص) است، قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ»، این قرآن، شما را به بهترین راه هدایت می‌کند، «لَقَدْ کَانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»، یقیناً رسول خدا، برای شما بهترین الگوی زندگی است.

هر قدر به قرآن تقرب بجویی، به انسان کامل نزدیک‌تر شده‌ای، پس بنگر بهره‌ات از قرآن چقدر است؟ زیرا حقایق آیات آن در حقیقت، درجات ذات تو و مدارج آن نردبان عروج و تکامل توست.

امام الثقلین حضرت علی(ع) در وصیت‌نامه‌اش به محمد بن حنفیه می‌فرماید: «بر تو باد به تلاوت قرآن و عمل به آن و انجام واجبات و شناخت راه‌های حلال و حرام و امر نهی آن، بر تو باد شب زنده‌داری با قرآن و تلاوت آن در روز و شب؛ زیرا قرآن پیمان خداست با خلقش؛ پس لازم است مسلمان در هر روز به این پیمان بنگرد گرچه به خواندن 50 آیه از آن باشد، بدان ای پسرم! درجات بهشت به حسب آیات قرآن است و روز قیامت به قاری قرآن می‌گویند: قرآن بخوان و از درجات تکامل آن بالا برو، در بهشت بعد از پیامبران و صدیقان، هیچ‌کس بالاتر از قاریان قرآن نیست».

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
مِفتاحُ السَعادَة

گام به گام با هم میرویم تا پای در راه سلوک نهاده طی طریق صراط مستقیم نماییم
با چراغ راه شیخ و پیر و خضر زمان ما رحمةالله تعالی